فرانک

فرانک

فرانک

فرانک

آشنایی با خوبی های اقامت در کانادا

عنوان : راه ها مهاجرت به کیشو اخذ اقامت ارمنستان

شما با استفاده از تور ارمنستان میتوانید لحظات خوشی را برای خود و خانواده تان در کشور زیبای ارمنستان رقم بزنید و خاطرات بسیار زیبایی در این کشور ثبت کنید.

توصیه های قبل از سفر:

- فهرستی از وسایل مورد نیاز خود را تهیه و بر اساس آن وسایل خود را جمع آوری کنید. همینطور به حداکثر وزن مجاز بار برای هر نفر در بلیت خود دقت کنید.

- توصیه می شود سبک سفر کنید.

- برای اینکه از سفر خود بیشترین استفاده را ببرید پیش از سفر به کیش فهرستی از مکان های تفریحی و دیدنی و بازارهای کیش که مایل هستید در طول سفر از آنها بازدید کنید را تهیه کنید.

- برای روزهای سفر خود برنامه ریزی کلی کنید.

- همراه داشتن نقشه می تواند برایتان مفید باشد.

- برآوردی از هزینه های تفریحی داشته باشید.

کیش

- نگاهی به تلفن های ضروری، داروخانه ها و درمانگاه ها بیندازید. شاید در مواقع ضروری لازم شود.

- طوری زمانبندی کنید که تا دو ساعت و نیم پیش از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. پروازهای کیش از تهران در حال حاضر از ترمینال های دو و چهار فرودگاه مهرآباد انجام می گیرد.

- پیش از حرکت به سمت فرودگاه از به همراه داشتن همه مدارک تور کیش از جمله بلیت، شناسنامه، کارت ملی و واچر هتل اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید ارائه شناسنامه برای تحویل اتاق در تمام هتل های کیش ضروری است.

- اگر باید ساکتان را به قسمت تحویل بار بدهید، حتما مدارک و وسایل قیمتی خود را در کیف دستی یا کوله پشتی به همراه داشته باشید.

- به موقع برای تحویل بار و گرفتن کارت پرواز اقدام کنید و برای انجام سایر مراحل مانند بازرسی و ... با آرامش کامل با پرسنل فرودگاه همکاری کنید.

- پرواز تهران به کیش حدود یک ساعت و نیم بوده و معمولا شامل یک وعده غذایی سبک است.

کیش
در فرودگاه کیش :

ابتدا بار خود را تحویل بگیرید. پس از آن به سمت خروجی فرودگاه کیش هدایت می شوید. در انتهای راهرو نمایندگان هتل منتظر مسافران هستند تا آنها را به هتل برسانند. نماینده هتل خود را پیدا و خود را به ایشان معرفی کنید تا راهنمایی تان کند. چنانچه نماینده هتل شما در فرودگاه حاضر نبود می توانید با هتل مربوطه تماس بگیرید یا از تاکسی برای رفتن به هتل استفاده کنید.

جزیرهٔ کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، این جزیره را به نام «قیس» می‌خواندند. شکل این جزیره بیضی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است. این جزیره سالانه یک میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می‌کند.

وجه این آن است که چون بر بلندیهای اطراف هرموز برمی آیند مانند کیش که ترکش باشد به نظر درمی آید. در لهجه مردم بومی به کانال عمیقی که محل خروج آب از قنات می‌باشد نیز می‌گویند زیرا تنها جزیره در خلیج فارس که دارای قنات آب شیرین بوده است می‌باشد. مانند کیش یا دم کیش بسته که نام قنات آبی است در بخش فارغان استان هرمزگان.

در سال ۱۳۴۹ هیئتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی، جزیره کیش را مورد بازدید قرارداد و با توجه به ویژگی‌های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب‌های زلال اطراف آن، به عنوان مرکز توریستی بین‌المللی انتخاب شد. محمدرضا شاه با استفاده از بودجه دولت اقدام به توسعه جزیره کیش کرد. به دستور شاه، تمام زیرساخت‌های مدرن از جمله هتل، نمایشگاه بین‌المللی، فرودگاه، کازینو و اقامت‌گاهی برای استفاده شاه و خانواده‌اش ساخته شد. به گفته اسدالله علم، تا پیش از انقلاب ایران، جزیره کیش با هوای مطبوعش در زمستان‌ها، به عنوان محل اقامت و تفریح خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

جزیره کیش در سال ۱۳۶۱ به عنوان نخستین منطقه آزاد اقتصادی کشور برگزیده شد. امروزه اقتصاد کیش برپایه گردشگری و تجارت استوار است.

کیش
نکاتی در مورد سفر به کیش:

سفر به جزیره کیش از طریق تور معمولا بهتر است و هزینه کمتری نسبت به سفر شخصی دارد.

در مورد انتخاب تورها به این نکات توجه کنید:

- فقط مواردی که در قرار داد نوشته می شود در تعهد تور است، قول شفاهی هیچ ارزشی ندارد.

- قبل از اینکه سریع قرارداد را ببندید، در مورد هتلتان اطلاعاتی داشته باشید، اینکه هتلتان کجاست (بهتر است نزدیک به مراکز توریستی باشد) کیفیت غذایش چطور است؟ خدمات جانبی و هزینه این خدمات را هم بدانید.

کیش

- به ساعت پرواز از کیش و هماهنگی آن با ساعت تحویل اتاق هتلتان توجه کنید، ممکن است پرواز شما عصر یا شب باشد، در این حالت اکثر هتل ها هزینه اقامت مازاد ( بعد از ساعت دو بعد از ظهر) را از شما دریافت خواهند کرد، پس بهتر است ساعت پروازتان با ساعت تحویل اتاق هماهنگ باشد یا خود را برای پرداخت هزینه شارژ اضافی آماده کنید.

- هزینه تورها بر اساس هتلی که انتخاب کرده اید تغییر خواهد کرد، برای هتلی پول بیشتر بپردازید که ارزشش را داشته باشد.

- هزینه تورها در ایام مختلف سال تغییر می کند، مثلا در ایام نوروز چنان گران میشود که بهتر است به یک سفر خارجی بروید، در ماههای اردیبهشت تا اواخر تابستان معمولا هزینه ها ارزانتر هستند. انتخاب ماههای تابستان برای سفر این مزیت را هم دارد که ایام جشنواره است و قیمت بیشتر خدمات و اجناس کمتر از بقیه زمانهای سال است.

تورهای کیش معمولا شامل بلیت رفت و برگشت، استقبال فرودگاهی و اقامت هتل به همراه صبحانه است. ارائه خدمات گردشگری هزینه جداگانه دارد اما بعضی از تورها تخفیف مراکز دیدنی، گشت جزیره، رستوران ها، پارک دلفین ها و ... را همراه تور ارائه می کنند. در بعضی از تورها وعده غذایی ناهار و شام نیز ارائه می شود. هزینه تورها هم در ایام مختلف سال متفاوت است.

برای اینکه از سفر خود بیشترین استفاده را ببرید پیش از سفر به کیش فهرستی از مکان های تفریحی و دیدنی و بازارهای کیش که مایل هستید در طول سفر از آنها بازدید کنید را تهیه کنید.

کیش یکی از جزایر زیبای منطقه میباشد.تور کیش یکی از محبوب ترین تورها در میان گردشگران است.شما میتوانید در کیش تعطیلات فوق العاده ای با خانواده خود داشته باشید.

مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت , مهاجرت به کانادا , مهاجرت به استرالیا , اقامت

مهاجرت به کبک کانادا از طریق کارآفرینی


عنوان : اقامت کانادا کانادا از روش کارآفرینی

برای مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور شما باید با مهاجرت به کانادا با جدیدترین قوانین اقامت آشنا شوید و اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورید.

نظامِ رتبه بندی QS در سال ۲۰۱۵، این دانشگاه در رتبه ۳۴ جهان و رتبه ۲ در کانادا قرار گرفته‌است.در رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۴، دانشگاه تورنتو در مکان ۲۴ جهان و جایگاه اول در کانادا قرار گرفت.

             دانشگاه تورنتو کانادا  دانشگاه تورنتو کانادا  دانشگاه تورنتو کانادا

5.دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ میلادی تأسیس شد. پردیس این دانشگاه در جنوب رود ساسکاچوان شمالی در شهر ادمونتون قرار دارد.دانشگاه آلبرتا بیش از ٣٩٠٠٠ دانشجو دارد که از آن میان بیش از هشت هزار نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند. این دانشگاه بیش از ٣٦٠٠ کارمند آموزشی دارد (شامل استادها، پژوهشگران پسادکترا و دستیاران آموزش/پژوهش تحصیلات تکمیلی). از زمان تاسیس دانشگاه تا پایان سال ٢٠١٣ میلادی بیش از ٢٥٠٠٠٠ نفر از دانشگاه آلبرتا فارغ التحصیل شده اند. جو کلارک نخست وزیر پیشین کانادا و ریچارد ادوارد تایلور نظریه پرداز سرشناس فیزیک و دریافت کننده جایزه نوبل در فیزیک از جمله فارغ التحصیلان سرشناس دانشگاه آلبرتا هستند. دانشگاه آلبرتا جزو پنج دانشگاه برتر کانادا و 100 دانشگاه برتر جهان می باشد.از مجموعه دانشکده های این دانشگاه میتوان به دانشکدهٔ آگوستانا, دانشکدهٔ آموزش, دانشکدهٔ تحصیلات تکمیلی و پژوهش, دانشکدهٔ تربیت بدنی, دانشکدهٔ پرستاری, دانشکدهٔ پزشکی و دندان‌پزشکی, دانشکدهٔ داروسازی, دانشکدهٔ حقوق, دانشکدهٔ کشاورزی، جنگل‌داری, دانشکدهٔ مهندسی, دانشکدهٔ هنر و ... اشاره نمود.

              دانشگاه آلبرتا کانادا  دانشگاه آلبرتا کانادا  دانشگاه آلبرتا کانادا


یکی از روش های پر استفاده و فوق العاده برای ساخت سایت  , استفاده از جوملا میباشد.شما با استفاده از این سیستم میتوانید سایتهای استاتیک با قالبهای بسیار زیبایی داشته باشید.

اقامت دیدار کانادا

برای زندگی در شهر های استرالیا باید با نکاتی برای مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

انواع ملک در کانادا به شرح زیر است :

کاندومنیوم (Condominium) :

 

نوعی آپارتمان ، معمولا در شهر یا تفریح گاهی واقع است که ساختمان در ان گران قیمت و کمیاب می باشد. ممکن است تعداد طبقات آن نسبتا کم باشد. ( مثلا چهار طبقه ) که این نوع اکثرا در شهرهای کوچک یا حومه شهرهای دیده می شود ، یا ممکن است بصورت آسمانخراش باشد که معمولا در مرکز شهرهای بزرگ چنین می باشد.

 

خانه شهری (Townhouse) :

 

خانه ای به سبک منزل تراس دار در دو طبقه یا بیشتر ( گاهی خانه Split-level نیز نامیده می شود ) که هر خانه یک ورودی مستقل و اغلب یک گاراژ داخلی دارد. خانه های شهری گاهی قسمتی از یک مجموعه کاندومینیوم مانند می باشند.

دوبلکس : یک ساختمان که به دو خانه جدا با ورودی های مستقل تقسیم شده است که یا پهلو به پهلوی یکدیگر قرار دارند ( در انگلستان Semi- detached خوانده میشود. ) یا یکی در طبقه پائین و دیگری در طبقه بالاست.

بانگلو و bi-level : هر چند که بانگلو (bungalow) معمولا فقط یک طبقه دارد ، این منازل یک زیر زمین نیز دارند که قسمتی از آن به عنوان اتاق تفریح و سرگرمی خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. در bi-level ، طبقه همکف قدری بالاتر از سطح زمین قرار دارد بطوریکه زیر زمین دارای پنجره هایی می باشد که بالای سطح زمین قرار گرفته اند.

دو طبقه استاندارد : خانه مستقل که احتمالا گاراژ دارد و روی زمین مستقلی بنا شده است ، معمولا یک زیر زمین کوچک و دو یا سه اتاق دارد.

 

قیمت ملک از منطقه ای به منطقه دیگر بسیار متغییر است. خانه ای به مساحت ۱۵۰۰ فوت مربع (۱۳۹ متر مربع) در ونکوور تقریبا ۳۰۰ هزار دلار ، در اتاوا ۱۵۰ هزار دلار ، در مونترال ۱۳۰ هزار دلار و در وینیپگ ۱۰۰ هزار دلار است ، در حالیکه در شهرهای کوچک و مناطق روستایی همان خانه را می توان با ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار خرید. شرکت معاملات املاکی به نام Royal Le Page که در سرتاسر کانادا فعالیت دارد ، به طور منظم قیمت خانه را روی اینترنت منتشر می کند.(www.royallepage.ca)

 

در حدود ۹۰ درصد از مردم کانادا برای خرید منزل به آژانس مسکن یا بنگاه معاملات ملکی مراجعه می کنند که باید از انجمن آژانس مسکن محلی گواهینامه داشته باشد. دلالان معاملات ملکی و نیز مسئولان بخش فروش آنها در بسیاری از ایالات باید از شورای تجاری دلالان و آژانس مسکن ایالتی (REBBA) گواهینامه داشته باشند.

مسکن اجاره ای در بیشتر مناطق به وفور یافت می شود اگرچه شانس یافتن خانه مطلوب و نرخ اجاره در شهرها و منطق مختلف به طور چشمگیری متفاوت است . اجاره خانه بهترین راه برای افرادی است که قصد دارند برای مدت محدودی مثلا کمتر از دو سال در کانادا اقامت کنند. مسکن اجاره ای معمولا ظرف چند هفته در بیشتر مناطق یافت می شود. اغلب منازل اجاره ای در کانادا مبله نیستند و ممکن است در یافتن منزل مبله با مشکل مواجه شوید.مدت اجاره معمولا ۱۲ ماه است. بنابراین تا زمانی که مطمئن نیستید که در تمام این مدت آنجا اقامت می کنید یا نه ، بهتر است در منازل موقت اقامت کنید تا خانه ای که مورد نظر شماست بیابید. میزان اجاره برای خانه مبله ۱۲۰۰ دلار در ماه برای یک آپارتمان کوچک ، ۱۶۰۰ دلار برای یک آپارتمان دو خوابه با آشپزخانه کامل ، ۱۸۰۰ دلار برای یک خانه سه خوابه و چیزی بیش از ۲۰۰۰ دلار برای یک خانه ویلایی است. در شهرهای بزرگ مثل تورونتو و ونکوور و حتی حومه آنها باید فقط برای یک آپارتمان ۳۰۰۰ دلار یا بیشتر در ماه بپردازید، درحالیکه در شهرها و روستاهای دور افتاده خیلی کمتر از این میزان را می پردازید.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت های زیر مراجعه کنید:

 

www.places4rent.com

www.rentersnews.ca

www.remax.ca

 

اکثر آژانس های مسکن در کانادا از قراردادهای استانداردی استفاده می کنند که توسط انجمن ایالتی تصویب شده است و در آنها جمله است که می گوید (( دلال باید پشتکار ، صداقت و درستی کار خود را انجام دهد. )) می توانید برای اطمینان بیشتر جمله " با موافقت رسمی وکیل " را به قرارداد اضافه کنید.

هنگام ورود به کانادا ، ممکن است لازم باشد پیش از نقل مکان به خانه ای دائمی ، یا درحالیکه منتظر رسیدن اثاث منزل خود هستید ، برای مدتی در مسکن موقت سکنی گزینید. انتخاب محلی مناسب برای زیستن به عوامل مختلفی بستگی دارد ، از جمله اینکه آیا مجرد هستید یا متاهل و همراه خانواده ؛ آیا رانندگی می کنید یا به حمل و نقل عمومی وابسته هستید؛ و می خواهید محل زندگی تان تا چه اندازه به محل کار ، مدرسه ، مسیرهای اتوبوس مراکز خرید و سایر تسهیلات محلی نزدیک باشد. بهتر است هنگام ورود اقامتگاههایی را انتخاب کنید که می توان آنها را به صورت ماهیانه اجاره کرد و مبله هستند( شامل تمام وسایل خانه به جز ماشین لباسشوئی و خشک کن که به صورت عمومی در دسترس ساکنان می باشند. ). به این ترتیب زمان کافی خواهید داشت که با ساکنان محلی صحبت کنید و جوامع محلی مختلف را وارسی نمائید و سپس برای دراز مدت تصمیم بگیرید. در اکثر شهرها متوسط کرایه ماهیانه اجاره یک آپارتمان کوچک حدود ۹۰۰ دلار ، برای خانه های شهری( از یک دیوار به خانه مجاور متصل هستند) تقریبا ۱۱۰۰ دلار و برای خانه ای مستقل ، بیش از ۱۵۰۰ دلار است. در مناطق مرکزی شهرهای بزرگ ( مثل تورونتو ، ونکوور و مونترال ) ممکن است کرایه ماهیانه یک آپارتمان کوچک بیش از ۲۰۰۰ دلار باشد

شما میتوانید در ادامه با نکاتی برای مهاجرت به استرالیا آشنا بشوید.

طراحی دکوراسیون شیک و مناسب اتاق کودک

عنوان: کمد و اتاق لباس شیک و منظم در طراحی دکوراسیون

این مقاله درمورد دکوراسیون سنتی می باشد.

آشپزخانه به عنوان مهمترین مکان برای هرخانواده ای به شمار می رود و از همین توجه به طراحی دکوراسیون آن اهمیت بسیار بالایی دارد برای داشتن طراحی مدرن و بسیار زیبای آشپزخانه متن زیر را بخوانید.

طراحان دکوراسیون داخلی زمانی که پای‌شان به آشپزخانه می‌رسد، حتما یاد آن قانون طلایی دوران تحصیل می‌افتند؛ قانون مثلث طلایی. به عقیده کارشناسان طراحی هر آشپزخانه‌ای برای خودش یک مثلث طلایی دارد که نباید تحت هیچ شرایطی قاعده آن به هم بخورد. این مثلث با اتصال سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال درست می‌شود. درواقع یخچال و سینک ظرفشویی باید در سه راس یک مثلث فرضی در آشپزخانه قرار داده شوند. البته شاید در آشپزخانه‌های کوچک این قانون رعایت نشود اما معمولا در زمان ساخت آشپزخانه‌ها مهندسان معمار حواس‌شان به این نکته هست.

در مثلث طلایی بیشتر فعالیت‌های معمول در آشپزخانه انجام می‌شود و باید آشپزخانه طوری طراحی شود که هیچ وسیله اضافه‌ای در آن قرار نداشته باشد. آشپزخانه هر شکلی که داشته باشد - به شکل L، U یا جزیره‌ای- میانگین فاصله سه منبع مثلث طلایی نباید کمتر از سه متر و بیش از هفت‌و‌نیم باشد. ارتفاع سطح پیشخوان کابینت از زمین باید حدود ?? سانتی‌متر و فاصله افقی از در کابینت تا کابینت روبه‌رو یا هر چیز دیگر حداقل ?? سانتی متر باشد تا فرد به‌راحتی از پیشخوان و کابینت‌ها استفاده کند. اگر به هر دلیلی این اندازه‌ها رعایت نشود در آشپزخانه یا آدم‌ها با هم برخورد می‌کنند یا اینکه کار آشپزی خیلی سخت می‌شود.

آشپزخانه جایی است که در آن نور ضعیف قابل تحمل نیست. این نه تنها یک نکته طراحی و محیطی است، بلکه در زمان کار با اجسام تیز در آشپزخانه، یک مسئله¬ی ایمنی نیز هست. اتاق ها معمولا سه نوع نورپردازی نیاز دارند: نورپردازی کلی برای روشنایی کلی، نورپردازی کاربردی و نورپردازی تاکیدی. در آشپزخانه شما باید نواحی کاری را ارزیابی کنید و روی نحوه فراهم کردن نور مورد نیاز هر نقطه تمرکز کنید. نورپردازی مستقیم در بالای تمام نواحی کاری را لحاظ کنید، از چراغ¬های آویز یا سری آویزهای کوچک در جاهایی که می تواند روشنایی و زیبایی آشپزخانه را افزایش دهد استفاده کنید. قرار دادن آویزها در بالای سینک ظرفشویی ظاهر خوبی ایجاد می کنند، در حالیکه سری آویزهای کوچک، ظاهر و روشنایی میز صبحانه و جزیره¬ی آشپزخانه را بهبود می بخشند. همچنین نصب چراغ ها زیر کابینت راه دیگری است که تضمین می کند میزها نورکافی برای انجام وظایف روزمره خواهند داشت. مهم تر از همه، هرچه نور بیشتری در اتاق داشته باشید، بهتر می توانید عناصر طراحی جذابی را که به فضای آشپزخانه خود افزوده اید، در معرض نمایش بگذارید و شاهد یک دکوراسیون لوکس از این محیط باشید.

هود در آشپزخانه کاربردهای زیادی دارد. مهم‌ترین کار آن کشیدن بو، دود و بخاری است که هنگام آشپزی بلند می‌شود. در واقع هود با این کار، گاز، رطوبت و چربی معلق در هوا را به بیرون از منزل می‌کشد و میزان رطوبت را در حد مناسبی ثابت نگاه می‌دارد. در عین حال، چربی و رطوبت روی سقف و دیوارها نمی‌نشیند و آشپزخانه برای مدت زمان بیشتری تمیز می‌ماند. در صورتی که هود یا دستگاه هواکش در آشپزخانه نصب نباشد، بالا رفتن رطوبت شرایط را برای رشد میکروب‌ها، قارچ‌ها و کپک‌ها فراهم می‌کند. این وسط نوع هود هم در انجام این عملیات سخت خیلی مهم است؛ مساله‌ای که این روزها خیلی‌ها به آن بی‌توجه هستند. برای عده‌ای خریدن یک هود با ظاهری متفاوت خیلی مهم‌تر از کارکرد آن است. برای این افراد فقط یک راه‌حل داریم؛ اولین نفری که پا به خانه‌شان گذاشت و از بوی بد ماهی سرخ کرده روز قبل شکایت کرد، این‌طوری دیگر نه زیبایی آشپزخانه به دردشان می‌خورد و نه به چشم مهمان بینوا می‌آید. پس به جای گشت زدن در دنیای هودهای عجیب و غریب دنبال یک هود ساده با کارآیی بالا باشید. یادتان هم باشد داشتن یک هود بزرگ در آشپزخانه کوچک یا یک هود عجیب بی‌تناسب با گاز بیشتر آشپزخانه‌تان را بی‌قواره می‌کند تا مجلل و امروزی!

در این مقاله اشاره ای به طراحی دکوراسیون شده است.

دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون , دکوراسیون , دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون

نکات مهم مربوط به جراحی بینی

عنوان: پرطرفدارترین جراحی های زیبایی

این مقاله درمورد عمل بینی می باشد.

درانجام جراحی زیبایی بینی باید برخی نکات مهم را در نظر داشت و نکات مهم مربوط به جراحی بینی به ما در موفقیت این عمل زیبایی کمک میکند.راینوپلاستی‌ اصلاح‌ جراحی‌ ساختمان‌ خارجی‌ بینی ‌برای‌ رفع‌ نقص‌های‌ زیبایی‌ یا عملکردی‌ مادرزادی‌ و اکتسابی‌ بینی‌ است‌.بیماران‌ ابتدا در مورد گرفتگی یک‌ طرفه‌ یا دو طرفه‌ بینی‌، مشکلات سینوس‌های‌ اطراف ‌بینی‌، ضربه‌ بینی‌ یا سابقه‌ جراحی ‌پیشین‌ بر روی‌ بینی مورد پرسش قرار می‌گیرند.نظر ‌بیمار در مورد ظاهر بینی‌ خود ارزیابی‌ می‌شود.هم‌ ساختمان‌داخلی‌ و هم‌ ساختمان‌ خارجی‌ بینی‌ مورد معاینه‌ قرارمی‌گیرند. از نمای‌ نیمرخ‌، تناسب‌ بینی‌ با دیگر قسمت‌های‌ صورت‌ بررسی‌ می‌شود.یک سوم بالایی بینی استخوانی‌ است‌ و دوسوم پائینی آن غضروفی‌ می باشد.در نمای‌ نیم‌رخ،‌ برآمدگی‌ پشت ‌بینی‌ و افتادگی‌ نوک‌ بینی‌ مورد بررسی‌ قرار می‌گیرد.

به‌ طور کلی‌، جراحی زیبایی بینی، دستیابی‌ به‌ اسکلت ‌استخوانی‌ و غضروفی‌ از طریق‌ برش‌ داخل‌ یا خارج‌ بینی‌، بر اساس‌ موقعیت‌ ناهنجاری‌ است‌. می‌توان‌ قوزهای ‌استخوانی‌ و غضروفی‌ را متناسب‌ کرد و اندازه‌ و شکل‌ نوک ‌بینی‌ را تغییر داد. نقایص‌ گوناگون‌ بینی‌ را می‌توان‌ با کاستن ‌بافت‌، برطرف‌ و با افزودن‌ بافت‌ها استتار کرد. برای‌دستیابی‌ به‌ این‌ هدف‌ استفاده‌ از بافت‌های‌ خودی‌ نظیر غضروف‌ تیغه بینی‌ پیشنهاد می‌شود، چون‌ کاشت‌ مواد مصنوعی‌در بینی‌، با عوارض‌ فراوانی‌ همراه‌ است‌. پس‌ از برش‌های‌مختلف‌ و دسترسی‌ به‌ اسکلت‌ غضروفی‌ و استخوانی‌ بینی، اعمال مختلف و متنوعی بر روی ساختمان های داخل بینی صورت می گیرد که بر حسب نوع بینی متفاوت است.

پس از عمل جراحی پلاستیک بینی رعایت چه نکاتی ضروری است؟

– در طی چند هفته پس از عمل برای بهتر شدن تنفس می توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکی، داخل بینی را شستشو داد.
– تا دو هفته پس از عمل سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود.
– در هفته های اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود.
– در طی روزهای اول پس از عمل از هر گونه ضربه به بینی باید پرهیز شود. به عنوان مثال در هنگام خواب باید طاق باز خوابید.
– در هنگام خوابیدن سعی شود نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود.
– در هفته های اول پس از عمل لازم است از فعالیت های بدنی شدید و ورزش های سنگین اجتناب شود. – از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند در هفته های اول باید پرهیز شود.
– در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و نیز از گریه اجتناب شود.
– می توان با استفاده از مسواک نرم دندان ها را مسواک کرد به شرطی که از دستکاری لب بالا اجتناب شود.
– شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است.
– در صورتی که با استفاده از چسب ضد حساسیت عینک به پیشانی متصل شود، از همان روز اول می توان از عینک استفاده نمود.
– استفاده از لنزهای تماسی چشم و مواد آرایشی روز بعد از عمل بلامانع است.









جراحی های بینی با چه اهدافی انجام می گیرد؟

باید گفت جراحی های بینی با اهداف متعددی انجام می شود که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:
- دسته اول جراحی هایی هستند که در جهت اصلاح عملکرد بینی انجام می شوند و بطور عمده اصلاح انحراف تیغه میانی بینی را شامل می شود. مشکلات دیگری مانند پولیپ و تورم بافت های داخل بینی نیز ممکن است نیازمند جراحی های پیچیده تری باشد که در بسیاری از موارد مستلزم استفاده از روش های اندوسکوپیک است.
- دسته دوم جراحی هایی با هدف تغییر شکل خارجی بینی و زیبایی است که به جراحی پلاستیک بینی یا راینو پلاستی معروف است.


در این مقاله درمورد کاشت مو اشاره ای شده است.