فرانک

فرانک

فرانک

فرانک

شرایط آموزش در آلمان و مخارج تحصیل در دانشگاه‌های آلمان

عنوان:وضعیت دانش آموختن در کشورآلمان و  مخارج آموزش در مؤسسات معتبر این کشور

کشورآلمان برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به آلمان دارند قوانینی راوضع کرده است که در این مقاله توضیح داده شده است.

شرایط اقامت در آلمان از طریق ثبت شرکت

آلمان (به آلمانی: Deutschland) با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان (به آلمانی: BRD:Bundesrepublik Deutschland)، کشوری در قاره اروپا با پایتخت برلین است. آلمان از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند مرز دارد. مساحت آن ۳۵۷۱۲۱٫۴۱ کیلومتر مربع است و با ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور اروپا است.

 اولین حضور جامعهٔ انسانی در سرزمین آلمان به ۵۰۰ هزار سال پیش و انسان‌های نئاندرتال بازمی‌گردد. رمی‌ها اولین گروه از انسان‌های متمدن بودند، که در آلمان ساکن شدند. تا سال ۸۰۰ میلادی آلمان حکومت مقتدری نداشت و مورد تاخت و تاز همسایه‌ها بود. در این سال شارلمانی توانست کشورهای رم را متحد کند، اما این اتحاد کوتاه مدت بود. از سرزمین‌های متعلق به وی، سه پادشاهی شکل گرفت، که یکی از آن‌ها به آلمان امروزی ختم می‌شود.

اولین پادشاه آلمانی‌زبان در این سرزمین، لودویگ شاه آلمانی بود. دیگر کشورها از آن پس، مردم این سرزمین را با زبان آلمانی می‌شناختند. پس از این دوره، حکومت به امپراطوری مقدس روم رسید، این دوره که شامل قرون وسطی می‌شود با قدرت گرفتن کلیسای کاتولیک همراه بود. ظهور کلیسای پروتستان و مارتین لوتر را می‌توان از رویدادهای مهم آن زمان برشمرد. پس از آن در اوایل قرن ۱۹ام امپراطوری پروس از اتحاد مناطق آلمانی در کنگره وین شکل گرفت. با پایان جنگ جهانی اول، قیصر مجبور به استعفا شد، این دوره تا برآمدن فاشیسم را دوران جمهوری وایمار می‌نامند. با بدتر شدن وضعیت اقتصادی در آلمان پس از جنگ جهانی اول و گسترش نژادپرستی، حزب نازی در این کشور به قدرت رسید. این حزب تا پایان جنگ‌جهانی دوم و شکست آلمان در این کشور حاکم بود. پس از جنگ‌جهانی دوم، کشور آلمان، به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شد، تا در سال ۱۹۹۰ آلمان غربی و شرقی متحد گشته و جمهوری فدرال آلمان را تشکیل دهند.

آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است. این ایالت‌ها می‌توانند در برخی مسایل مستقل عمل کنند. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه اروپا، موتور اقتصادیِ حوزهٔ پولیِ یورو محسوب می‌شود. شهرهای بزرگ آلمان برلین، هامبورگ، مونیخ و فرانکفورت می‌باشند.

آلمان در دو جنگ جهانی اول و دوم نقش گسترده‌ای داشت و در پی این دو جنگ خسارت‌های زیادی را متحمل شد. پس از پایان جنگ با وام‌هایی که از کشورهای متفق گرفت، توانست کشور را بازسازی کند. جمهوری فدرال آلمان هم‌اکنون یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج بوده و از بنیانگذاران اتحادیه اروپا است.

اتباع خارجی و خارجی‌تبارها

بالاترین میزان حضور اتباع خارجی در ایالت‌های هامبورگ، هسن، برلین و بادن-وورتمبرگ است. اتباع خارجی در ایالت‌های جدید کمتر از ۲ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. حدود ۱۹٪ جمعیت آلمان، از خانواده‌های مهاجر هستند یا خود مهاجر بوده‌اند. هامبورگ بالاترین میزان مهاجران را به خود اختصاص داده‌است. جمعیت مهاجران این ایالت به نسبت کل جمعیت حدود ۳۰٪ است. جامعهٔ مهاجر آلمان از ۱۷٫۹٪ از ترکتباران، ۱۳٫۱٪ لهستانی‌ها، ۸٫۷٪ روس‌ها، ۸٫۲ قزاق‌ها و ۵٫۳٪ ایتالیایی‌تباران تشکیل شده‌است.

اشتغال

حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت مشغول به کار هستند، از این تعداد ۵۳٫۲ درصد مرد و ۴۶٫۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند. حدود ۲٫۱ میلیون نفر نیز در آلمان قاقد کار بودند که، نرخ بیکاری بین این افراد (۱۵–۷۴ ساله) ۵٫۱٪ بوده‌است.

آلمان و ایران

در سایت سفارت آلمان در تهران روابط آلمان و ایران چنین توصیف شده‌است: «ایران و آلمان به تاریخی طولانی در روابط سیاسی خود می‌نگرند که تا به اوایل قرن هفدهم می‌رسد. در سال ۱۸۸۵ اولین نمایندگان سیاسی بین ایران و در آن زمان امپراتوری آلمان اعزام شدند. روابط دیپلماتیک بین ایران و جمهوری فدرال آلمان از سال ۱۹۵۲ وجود دارد. این روابط در سال‌های گذشته خالی از تشنج نبوده. به عنوان مثال اعلام رأی دادگاه معروف به میکونوس در آوریل ۱۹۹۷ بحرانی طولانی را به دنبال داشت. با سفر موفقیت آمیز ریاست جمهوری اسلامی ایران، آقای خاتمی به آلمان در ژوئن ۲۰۰۰ زیربنایی استوار برای روابط دو کشور گذاشته شد. اخیراً در کنار روابط بازرگانی و فرهنگی، مسئله حقوق بشر و به ویژه نگرانی جامعه بین‌المللی در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران درکانون روابط قرار گرفته‌است.»

در سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین روابط ایران و آلمان چنین توصیف شده‌است: «جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان از دیرباز دارای روابطی خوب و سنتی بوده‌اند. روابط ایران و آلمان که از سابقه‌ای پانصد ساله برخوردار است متکی به خواست و تمایل ملتهای آنهاست که در دورانهای مختلف نظر به ملاحظات امنیتی و منافع مشترک آنها بوده‌است. از نظر تاریخی مجموعه‌ای از ملاحظات و عوامل سیاسی، اقتصادی ­ـ بازرگانی و فرهنگی باعث نزدیکی دو کشور به هم بوده‌است. تاریخ دوکشور فراز و نشیب‌های زیادی داشته و مناسبات دوجانبه را در دورانهای مختلف تحت تأثیر قرار داده‌است.»

اقامت دائم آلمان از طریق ثبت شرکت

با توجه به قوانین مهاجرت کشور آلمان ، دریافت اقامت فرد متقاضی ( مجرد و یا متاهل همراه با خانواده ) از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت تجاری امکان پذیر است.

شرایط درخواست اقامت :

متقاضی باید با ارائه مدرک معتبر ( نامه رسمی بانک از هر کشور ایران یا غیره ) ثابت کند که دارای سرمایه نقدی به میزان قابل توجه را دارا میباشد.

لازم به توضیح است که هیچ احتیاجی به انتقال سرمایه ای به آلمان نیست و فقط جنبه اطمینان دولت آلمان در جهت تامین هزینه های آتی متقاضی و خانواده اش میباشد.

ارائه طرح و برنامه تجاری یا صنعتی قابل قبول ، سودآور و قابل اجرا در کشور آلمان

شرایط دریافت اقامت دائم برای متقاضی و خانواده تحت تکفل ایشان میبایست میزان کارکرد حساب بانکی و هزینه های متقاضی در کشور آلمان از تاریخ ورود و آغاز فعالیت تجاری تا انتهای 3 سال آینده، 250.000 € یورو باشد .

کلیه هزینه های شخصی خود و خانواده و همچنین خریدها و هزینه های تجاری در آلمان ( کرایه منزل یا خرید خانه خوراک و پوشاک هزینه های کاری، حقوق ماهیانه مدیرعامل و . . . ) شامل آن 250.000 € یورو محسوب خواهد شد.

مراحل انجام کار :

1 – تکمیل و تحویل مدارک لازم متقاضی جهت استعلام امنیتی از اتحادیه اروپا

2 – تشکیل پرونده از طریق گروه وکلا در آلمان و هماهنگی با وزارت بازرگانی و وزارت امور خارجه و دریافت تاییدیه و موافقت دولت آلمان نسبت به Business Plan و اجازه فعالیت تجاری برای متقاضی

3 – ارسال پرونده جهت تائید و استعلام اطلاعات ارسالی متقاضی به سفارت آلمان در کشور متقاضی

4 – تعیین وقت مصاحبه در سفارت و دریافت ویزای D برای فرد متقاضی و خانواده ایشان

5 – حضور در آلمان جهت دریافت اقامت یکساله و انجام مراحل ثبت شرکت

6 – بعد از گذشت یکسال و ارائه گزارش کاری شرکت ، اقامت به مدت دو سال تمدید خواهد شد

7 – با پایان اقامت دو ساله و ارائه گزارش کاری مثبت در انتهای فعالیت سه ساله شرکت ، به فرد متقاضی و خانواده ایشان اقامت دائم تعلق می گیرد

تذکر :مدت انجام مراحل کاری از زمان تشکیل پرونده تا تعیین وقت مصاحبه سفارت جهت دریافت ویزا D ( اقامت )، از6 الی 8 ماه می باشد.

   نوع شرکت :شرکت با مسئولیت محدود GmbH

   حداقل سرمایه مورد نیاز : 25.000 یورو

   مدارک مورد نیاز :کپی پاسپورت مدیر شرکت ( Geschäftsführer )

   وکالتنامه رسمی به زبان آلمانی

   نام شرکت

   مزایا ثبت شرکت :

   دریافت اقامت دائم

   تجارت آزاد با سراسر دنیا

   افتتاح حساب بانکی تجاری در سراسر اروپا

   استفاده از سوپسیتهای ویژه

   مزایای اقامت :

   استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی به صورت رایگان

   تحصیل رایگان

   وام های بلند مدت با بهره های پایین

   سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون ویزا

   مزایای شهروندی :

   استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی به صورت رایگان

   تحصیل رایگان

   وام های بلند مدت با بهره های پایین

   سفر به اکثر کشورهای دنیا بدون ویزا

   زندگی در سراسر اروپا

بلو کارت یکی از راه های اخذ اقامت آلمان میباشد.بلو کارت نیز مانند گرین کارت آمریکا می باشد.

مهاجرت به استرالیا - اقامت استرالیا - مهاجرت 

آیا وقت تعویض باتری لپتاپ شما فرا رسیده است؟

عنوان:اعلان های پاک شده خود را بازگردانید

رهایی از هشدار به‌روزرسانی ویندوز 10
جلوگیری از به‌ روزرسانی ویندوز 10
 
همان‌طور که می‌دانید به‌روزرسانی به ویندوز10 برای مدت یک سال رایگان است و این به‌روزرسانی شامل کاربران ویندوزهای 7 و 8.1 می‌شود. مایکروسافتی‌ها برای بهره‌مندی تمام کاربران از این به‌روزرسانی در بازه‌های زمانی مختلف تعدادی از کاربران را در فهرست به‌روزرسانی به ویندوز 10 قرار می‌دهند و اعلام آمادگی برای عملیات به‌روزرسانی را با هشداری که کنار ساعت ویندوز نمایش داده می‌شود، به اطلاع کاربر می‌رسانند.
 
برخی کاربران به محض مشاهده این هشدار برای بهره‌مندی از نسخه اورجینال و رایگان ویندوز 10 عملیات به‌روزرسانی را اجرا کرده و از این فرصت استفاده می‌کنند، اما تعدادی از کاربران نیز مشکلی با ویندوز خود ندارند و دلیلی برای به‌روزرسانی آن به ویندوز 10 مشاهده نمی‌کنند به همین علت از این هشدار صرف‌نظر می‌کنند و کار با ویندوز فعلی را ادامه می‌دهند.
 
متاسفانه مشکلی در این شرایط برای این دسته از کاربران رخ می‌دهد و این مشکل عدم رهایی از هشدار به‌روزرسانی و آیکون سفید رنگ پنجره ویندوز کنار ساعت است. مایکروسافت نیز تنها راه خلاصی از این آیکون را غیرفعال کردن آن در SystemTray عنوان کرده و پس از یک بار ری‌استارت، این هشدار آزاردهنده دوباره فعال می‌شود.
 
چنانچه شما نیز همچون ما با این هشدار آزار دهنده مواجه بوده و به‌دنبال روشی برای رهایی از آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم از یکی از این روش‌ها کمک بگیرید:
 
روش اول:
نرم‌افزار GWX Control Panel
1ـ ساده‌ترین روش برای رهایی از این آیکون و هشدار همراه آن، استفاده از نرم‌افزار
GWX Control Panel است. برای انجام این کار کافیست برنامه را از لینک زیر دانلود کنید و پس از اجرای آن، گزینه‌ Disable Get Windows 10App را کلیک کرده و در ادامه گزینه Disable Operating System Upgrades in Windows Update را نیز برای اطمینان از دوباره دریافت نکردن فایل به‌روزرسانی موردنظر و نصب مجدد ابزار هشداردهنده کلیک کنید.














روش دوم: حذف فایل به‌روزرسان
1ـ روش دیگری که برای رهایی از این هشدار وجود دارد، حذف فایل به‌روزرسان مرتبط با آن است. این هشدار پس از نصب ابزار مرتبط با آن در به‌روزرسانی 3035583KB در سیستم‌عامل شما ظاهر می‌شود و با حذف این به‌روزرسانی می‌توانید به‌راحتی از آن رهایی یابید. برای انجام این کار کافی است پس از مراجعه به کنترل پنل روی Windows Update کلیک کنید.
 
2ـ از پایین سمت چپ روی Installed Updates کلیک کرده و در ادامه از سمت راست، در بخش Microsoft Windows، به‌روزرسانی 3035583KB را پیدا کنید. (می‌توانید از مرتب‌سازی توسط نام برای جست‌وجوی سریع‌تر این گزینه کمک بگیرید)
 
3ـ کلیک راست ماوس را روی فایل به‌روزرسان فشار داده و Uninstall را برای حذف این به‌روزرسانی کلیک کنید.
 
4ـ در پیام هشدار به‌نمایش درآمده گزینه Restart Now را برای ری‌استارت شدن رایانه کلیک کنید.
 
توجه: چنانچه دریافت خودکار فایل‌های به‌روزرسان در سیستم‌عامل ویندوز فعال باشد دوباره این به‌روزرسانی دانلود شده و آیکون هشدار موردنظر روی ویندوز نمایش داده می‌شود. برای جلوگیری از این موضوع باید در فهرست فایل‌های به‌روزرسانی که توسط ویندوز به شما پیشنهاد می‌شود، گزینه‌ 3035583KB را انتخاب کرده و با کلیک راست ماوس روی Hide update کلیک کنید. به‌این‌ترتیب انتخاب این به‌روزرسانی تا زمانی که شما دوباره آن را فعال نکنید غیرفعال خواهد شد.