فرانک

فرانک

فرانک

فرانک

مناظر زیبا و دیدنی و همه چیز درباره مهاجرت استرالیا

دریافت اقامت کاناداو تحصیل در آن درکانادا




برای تماشای این ویدئو در آپارات و یوتیوب روی لینکهای زیر کلیک نمایید.

ویدئوی آلمان-برلین در یوتیوب

ویدئوی آلمان-برلین در سایت منتو میگریت

آلمان
جمهوری فدراتیو آلمان یکی از کشورهای اروپای غربی است که از سال ۱۹۸۹، پس از فروپاشی دیوار برلین، در تلاش است با توسعه اقتصادی روزافزون، گذشته‌ها را جبران کند

این کشور از شمال با دریای شمالی، دریای بالتیک و دانمارک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ و هلند هم‌مرز است.

اغلب مردم این کشور مسیحی هستند. امید به زندگی در میان زنان 81 سال و در میان مردان 76 سال است. جمهوری فدراتیو آلمان 16 فدراسیون دارد. این فدراسیون‌ها می‌توانند در برخی مسائل مستقل عمل کنند.

بادن وورتمبرگ، بایرن، برلین، براندنبورگ، برمن، هامبورگ، هسن، مکلنبورگ-فورپومرن، نیدرزاکسن، نوردراین-وستفالن، راینلاند-فالتز، زارلاند، زاکسن-آنهالت، اشلسویگ-هولشتاین و تورینگن 16فدراسیون این کشور هستند.

پایتخت و محل استقرار دولت آلمان برلین است. آلمان عضو سازمان‌هایی چون سازمان ملل متحد، ناتو، G8، اتحادیه اروپا و 1+5 است.

پس از جنگ جهانی دوم که آلمان آغازگر آن بود، این کشور به دو بخش آلمان غربی و آلمان شرقی تقسیم شد و دیوار برلین شهر برلین را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرد.

برلین:


برلین شهر عجیبی‌ است. شهری است با تاریخ ملموس. تاریخی که گوشه گوشه‌ی شهر به ما یادآوری می‌شود. تاریخی که در فیلم‌ها زیاد دیده‌ایم، شنیده‌ایم. برلین کمی با بقیه شهرهای اروپا متفاوت است. شهر با همه‌ی تاریخی بودنش، مدرن است. با همه‌ی خرابی زمان جنگ، جان گرفته و سرحال است. با تمام آلمانی بودنش، بین‌المللی و پُر از توریست است. خواناست، شهر را می توان خواند، یاد گرفت، به یاد سپرد. شهر خودش را در یاد آدم حک می کند. دلیلش مدرن بودن شهر، مهم بودن شهر و هویتش، زیبا و آسان بودنش است.

باقی‌مانده‌ی دیوار برلین را به محض رسیدن به میدان پتسدامر می‌بینید. دیوارها بلندند و پر از یادبود و نوشته. چند قدم آن‌طرف‌تر، ردِ خالی دیوارها روی آسفالت خیابان، تاریخ را جلوی چشمان شما می‌آورند. تاریخ را چند‌جای دیگر شهر هم می‌توان بازخوانی کرد: قبرستانی نمادین و سنگی که به یادبود قربانیان هولوکاست ساخته شده، موزه‌ی یهود، کلیسای تخریب شده‌ در جنگ که بنا به یادبود دست نخورده و تعمیر نشده باقی مانده، و ‌ جزیره‌ی موزه‌‌ها ، پنج موزه‌‌ی بزرگ است در حصارِ رود مرکز شهر، روبروی کلیسای جامع شهر. با یک بلیت یک‌روزه برای هر ۵ موزه، می‌توان چند ساعت در آثار آلمان قدیم، مصر، شرق و ایران باستان، فرش‌ها، سنگ نوشته‌ها وخوشنویسی‌های ایرانی قدم زد.
برلین و دیوارمعروفش، هولوکاست، جنگ جهانی، آلمان شرقی؛ این‌ها اولین کلماتی‌ هستند که با شنیدن نام برلین به یاد می‌آوریم. ولی این‌ها همه‌ی برلین نیست. برلین، پایتخت فرهنگی سیاسی آلمان، معروف‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهر آلمان است. برلین بزرگ، شهرِ موزه‌ها، شهرِ آثار قدیمی و کلکسیون‌های جدید، فستیوال‌های فیلم و کنسرت‌های موسیقی، پارک‌ها، رستوران‌ها و در نهایت: شهر توریست‌هاست. شهر را اتوبوس‌های دوطبقه، کالسکه‌های توریستی و دوچرخه‌های چند نفره و متروها پوشش کاملی می‌دهند. می‌توانید با اتوبوس‌های عمومی دوطبقه تمام شهر را زیر پایتان داشته باشید، آثاری را که از پایین دیده‌اید بار دیگر از بالا ببینید و به همه‌جای شهر برسید
برلین، شهری‌ست که تولد دوباره‌اش در برج‌های بلند و ساختمان‌های مدرنش پیداست. برج سیصد و شصت متریِ مخابراتی میدان الکساندر با رستوران گردانش، سونی سنتر‌ مرکز رستوران‌ها در میان ساختمان‌های شیشه‌ای بلند شرکت سونی، مراکز خرید خیابان فردریش و کودام و تمام بنا‌های نو و براق. خیابان معروف و بزرگ اونتر‌دن‌لیندن که از دروازه برندنبورگ شروع می‌شود نیز ترکیبی‌ست از معماری جدید و قدیم و پُر است از مغازه‌های مختلف. از مغازه‌های گران‌قیمت گرفته تا سوغاتی فروشی‌های ارزان. مغازه‌هایی همیشه پُر از توریست...


دیدنی‌های برلین
- دیوار برلین
- دروازه‌ی برندنبورگ و خیابان اونتر دن لیندن
- میدان پتسدامر
- یادبود قربانیان هولوکاست
- باغ وحش و آکواریوم شهر
- ساختمان پارلمان (مجلس)
- کلیسای جامع برلین
- جزیره‌ی موزه‌ها
- برج مخابراتی میدان الکساندر
- موزه‌ی یهود و موزه‌ی دیوار برلین
- کاخ شارلوتن‌بورگ
- مجسمه‌ی هگل و انگلس
- مجسمه‌ی پیروزی (سمبل پیروزی آلمان بر فرانسه)
- مرکز فرهنگی ِ کولتورفروم
- موزه‌ی سالوادور دالی















 مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به استرالیا - گرفتن اقامت استرالیا 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.